PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Sunday, June 12, 2011

TURUN PADANG LOKASI MOGOK NELAYAN DI LKIM KUANTAN



Lawatan Kerja Wakil MP Parlimen Kuantan ke lokasi mogok nelayan di LKIM Ktn.





TARIKH: 12 Jun 2011


MASA : 1130 - 1330 hrs


Lawatan kerja diketuai Dato Fauzi Abd Rahman sebagai wakil YB Fuziah Salleh sebagai MEMBER OF PARLIMENT KUANTAN.

Kedatangan kami yang diketui oleh Dato Fawzi Abd Rahman tidak disenangi oleh En.Rahim ,AJK Persatuan Nelayan Kuantan ...kononnya kedatangan kami hanya untuk mempolitikkan isu ini. Kenyataan " dogma" dari ahli UMNO itu disanggah oleh Dato Fauzi bahawa kamu sendiri adalah dari orang UMNO dalam Persatuan ini yang tidak mempunyai " bot" sedangkan kami dari wakil MP Kuantan untuk mengetahui secara dekat keluhan nelayan kawasan parlimen nya sendiri.

Disamping tu sempat juga Dato Fawzi menjelaskan pada En.Rahim bahawa atas jasa beliaulah yang mengwujudkan LKIM ,Kuantan semasa beliau jadi MP Kuantan 3 penggal yang lalu...mungkin oleh sebab malu ..En Rahim hilang seketika dari pandangan kami...yang anehnya ahli ahli Persatuan Nelayan Kuantan yang berpikit di situ menerima kedatangan kami dan mengadu dari A ke Z keresahan mereka akibat dari kenaikan minyak yang menjejaskan operasi mereka sebagai nelayan laut dalam.



KESAN SECARA DIRECT AKIBAT DARI MOGOK INI



1..Sekurang-kurang 210 orang nelayan terjejas pendapatan mereka


2.. 700,000 penduduk seluruh Kuantan terlibat dengan kenaikkan harga ikan



3. Yang untung besar Emporium yang menjual " frozen fish " yang diimpot , kerana pengguna akan membeli ikan tersebut pada harga yang masih stabil. , bermakna nelayan luar negara yang untung...ini yang dikatakan " Rakyat yang diutamakan " slogan yang di laung laungkan selama ini.









No comments: