PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Wednesday, May 13, 2009

Cawangan-Cawangan di dalam Rancangan Felda Bahagian Paya Besar bergerak aktif

Sdr Haji Zahari, Pmg Ketua Bahagian PKR Paya Besar melapurkan bahawa perkembangan cawangan-cawangan PKR didalam Rancangan-Rancangan Felda didalam Bahagian itu amatlah menggalakkan.
Kesemua cawangan didalam Rancangan Felda di Bahagian Paya Besar mencatatkan pertambahan ahli dan setiap cawangan berjaya mengadakan program-program untuk ahli dan masyarakat.
Bahagian Paya Besar telah berjaya menembusi semua rancangan-rancangan Felda di Bahagian itu, dan Bahagian juga berjaya menubuhkan organisasi wanita Bahagian, buat kali pertamanya.
Sementara itu Sdr Atan, Ketua PKR Cawangan Lepar Utara telah dilantik sebagai Ahli Jawatankuasa Biro Hal Ehwal Felda mewakili Bahagian Paya Besar untuk Zon Timur, dan beliau melapurkan bahawa UMNO Cawangan Felda Lepar Utara akan mengadakan Majlis Penerangan Taat Setia sebagai reaksi kepada penubuhan PKR Cawangan Felda Lepar Utara.
Didalam pada itu telah berlaku peristiwa cabar-mencabar dikalangan ahli-ahli UMNO Felda Lepar Utara dan ada diantara mereka telah menurunkan Bendera UMNO.
Sdr Atan melapurkan bahawa lebih 100 orang ahli UMNO akan menyertai PKR disamping 101 orang dari kalangan ahli-ahli UMNO itu yang sudah keluar parti itu dan menubuhkan cawangan PKR di Felda Lepar Utara.
---lapuran perkembangan PKR didalam Rancangan Felda disediakan oleh Biro Hal Ehwal Felda PKR Negeri Pahang.

No comments: