PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Wednesday, May 13, 2009

Dia ni nak perbodohkan siapa?
Peguam Shafee Abdullah ni tau ke apa yang dia cakap? Speaker baru (Haram) boleh panggil sidang DUN tergempar? KARUT!

Bila Mahkamah dah putuskan DS Nizar sebagai Menteri Besar Perak yang sah dan tidak pernah mengosongkan jawatan MB Perak, maknanya Zamberi TIDAK ADA HAK menghadap Sultan untuk mohon perkenan diadakan sidang DUN 7 Mei yang lalu kerana Zamberi BUKAN MB yang sah.

Dengan lain perkataan (dan meminjam kata-kata Gani Patail), secara automatiknya, sidang DUN 7 Mei 2009 adalah TERBATAL dan TIDAK SAH. Segala apa yang diputuskan dalam sidang berkenaan termasuk memilih speaker baru (haram) juga TERBATAL dan TIDAK SAH. Jadi, jawatan Speaker masih kekal disandang YB Sivakumar. Jadi, kamu jangan nak merepeklah Shafee.

Mana boleh Zamberi yang hanya berstatus ADUN biasa di pihak pembangkang menghadap Sultan mohon perkenan untuk mengadakan sidang DUN 7 Mei lalu...

Peguam Shafee nak tipu siapa? Ahli Umno & BN, bolehlah dia tipu..... Jangan kembali menyulitkan keadaan yang sudah mula nak pulih, peguam kangkong woi...

UMNo/BN telah banyak menghabiskan masa, tenaga dan sumber kewangan (duit rakyat) sejak merampas Perak secara haram. Malah persidangan DUN haram yang dijalankan pada 7 Mei telah memakan belanja yang bukan sedikit - yang akhirnya menjadi sia-sia. Zamberi, tak payahlah kamu pergi membuat rayuan untuk mempertahankan jawatan MB haram kamu. Biarkan YAB DS Ir. Nizar menentukan halatuju pentadbiran negeri Perak yang telah kamu punah-ranahkan selama dua bulan yang lalu. Apakah masih tidak cukup segala sumpah-seranah yang telah kamu terima selama ini dan hendak terus berusaha untuk menerima laknat Allah SWT?

"Walau seberapa banyak sekalipun askar, polis atau pengawal istana digaji untuk melindungi dan menjaga takhta, namun tiada satu pun akan dapat mengatasi kehendak dan aspirasi rakyat jelata. Walau seberapa banyak peluru bedil atau peluru meriam sekali pun digunakan, namun tidak satu pun dapat menyekat kemarahan aspirasi rakyat. Jika kehendak rakyat jelata dimakbulkan Allah, maka (berlakulah) perpindahan takhta dari istana ke muzium seni dan budaya" - Sultan Azlan Shah ketika dianugerahkan Doktor Kehormat Undang-undang, di Majlis Konvokesyen, Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang pada 29 Jun 1980.

Kalau dah gila kuasa sangat,
lantak kamulah zamberi
korek, korek, korek lagi dalam....
wahai MB Haram

Nanti MAHKAMAH RAKYAT akan buat keputusan,
ok, mamak?

No comments: