PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Friday, January 1, 2010

PAS lancar kempen UMNO Pengkhianat

PAS akan melancarkan kempen UMNO Pengkhianat Rakyat pada 9 Januari 2010. Saya selaku Ketua Penerangan PKR Pahang menyokong penuh rancangan Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad. Saya juga mencadangkan kempen ini bukan hanya melibatkan PAS sahaja, tetapi melibatkan PKR & DAP sempena permuafakatan baru, PAKATAN RAKYAT.

Rakyat perlu faham bagaimana pengkhianatan UMNO terhadap rakyat dan negara ini. Institusi-institusi penting untuk menyelamatkan negara telah dimusnahkan. Institusi Kehakiman, SPRM, SPR dan Polis yang sangat penting untuk menegakkan Negara Malaysia yang berdemokasi telah rosak dan telah hilang kepercayaan rakyat bukan sahaja di Malaysia tetapi di seluruh dunia. Institusi ini telah membelanjakan wang rakyat yang banyak. Berbilion-bilion duit rakyat telah digunakan untuk membayar gaji pegawai-pegawai, urusan pentadbiran dan operasi institusi tersebut tetapi malangnya institusi yang begitu penting ini telah disalahgunakan untuk menegakkan kemungkaran dan kesilapan kerajaan yang dipimpin oleh UMNO.
Pada tahun 2009 saja pelbagai kes penyelewengan telah dilakukan oleh BN yang ditunjangi UMNO. Isu kehilangan dua buah enjin pesawat F-53 yang bernilai RM 100 juta, Kes penyelewengan PKFZ, Kes pembunuhan Tian Beng Hock, kes penyelewengan/rasuah PKFZ, Projek Landasan Berkembar Elektrik Antara Rawang & Ipoh, dan lain-lain. Segala penyelewengan yang begitu besar, tetapi tiada tindakan yang berkesan diambil.
Sudah sewajarnya segala maklumat penyelewengan ini disebarkan kepada seluruh rakyat jelata supaya rakyat benar-benar tahu betapa hina dan jijiknya UMNO dan pemimpin-pemimpinnya yang berlagak itu
Kempen UMNO Pengkianat ini saya cadangkan diadakan di peringkat ranting, felda, daerah, negeri dan juga di seluruh pelusuk Negara.

No comments: