PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Wednesday, December 23, 2009

PENGERUSI BN PULAU PINANG : UMNO VS GERAKAN

UMNO buat hal lagi!!! Kali ini di Pulau Pinang. Zahid Hamidi ketuanya. Nak rebut menjadi Pengerusi BN Pulau Pinang. Singkirkan Koh Tsu Koon Menteri pintu belakang KPI dan Pengerusi Gerakan atas alasan parti-parti komponen yang lain tidak buat kerja. UMNO buat kerja? Entah lah. Kerana kuat sangat UMNO buat kerja selama 52 tahun, orang Melayu Pulau Pinang sekarang kaya raya. Kaya dengan kemiskinan.

Dengan nada lunak dia kata terpulang kepada keputusan Pengerusi BN. Pengerusi BN punya kuasa mutlak melantik Pengerusi BN Negeri. Siapa Pengerusi BN? Najib. Zahid kata cadangan menukar Pengerusi BN Negeri ini dibuat bukan atas alasan peribadi tetapi diputuskan secara bersama oleh pimpinan UMNO negeri. Keputusan ini sudah lama dibuat tetapi baru sekarang diumumkan. Hai..macam pernah ku dengar seloka ini..tapi di mana ye.. Ooo..baru ingat.. itu memang ayat klasik UMNO.. Dalam hal GST pun mereka cakap macam itu. Nak naik harga barang pun cakap macam itu. Nak bagi subsidi pun cakap macam itu. Nak kaji semula BTN pun cakap macam itu. Nak tangkap dan lepaskan orang dari ISA pun cakap macam itu.. Itu lah UMNO.

Kata Zahid lagi UMNO Pulau Pinang tidak berniat merampas kuasa tetapi mahu mengembalikan keyakinan rakyat kepada BN. Tidak rampas kuasa konon!! Piiirah...Nak kembalikan keyakinan rakyat..masa bila rakyat yakin kepada BN? UMNO? jauh sekali. Tak perlu buang masa Zahid!! Rakyat sudah benci dan meluat kepada BN. UMNO? ampun..perkataan itu sangat merbahaya!! Amat memudaratkan kepada seluruh rakyat Malaysia dan keturunan mereka..Bukan sahaja memudaratkan manusia malah turut memudaratkan flora dan fauna. Alam sekitar musnah kerananya. Hutan belantara musnah kerananya. Bukit dan gunung ganang runtuh kerananya.
Harta rakyat hilang kerananya. Mahathir kata kawan dia kata UMNO sudah busuk sampai dalam usus.!!

Menteri KPI lawan. Marah kepada Zahid dan UMNO. Tsu Koon kecil hati. Walaupun dia dan partinya sudah kalah dalam pilihanraya lepas, dia tetap pertahankan pendiriannya. Gerakan Pengerusi BN Pulau Pinang!! Tsu Koon lah orangnya. Bercakaran. Najib kata dia kena berunding dengan semua pihak sebelum buat keputusan. Berjayakah Najib selesaikan perkara ini? Apakah sejarah kejayaan Najib menyelesaikan perkara seumpama ini? Krisis MCA belum menampakkan kejayaan. Dulu kata boleh selesai. Sampai sekarang tetap tidak berubah. MCA masih macam itu. Bertelagah. Untuk apa? Jawatan. Apa pentingnya jawatan? Berkhidmat untuk rakyat? TIDAK!! Dengan jawatan mudah untuk membolot kekayaan. Jawapan sebenar ialah DUIT dan HARTA!! Itulah yang mereka kejar...sama dengan UMNO vs Gerakan di Pulau Pinang.

Pengarah Sekretariat

No comments: