PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Wednesday, October 28, 2009

30 orang ahli UMNO keluar parti

Seramai 30 orang ahli UMNO akan mengisytiharkan keluar dari parti itu dan akan menyerahkan borang permohonan anggota kepada Datuk Fauzi Abdul Rahman, Pengerusi KEADILAN Negeri Pahang sempena dengan lawatan Datuk Fauzi ke Temerloh dan Kuala Krau pada 8hb November 2009.
Bilangan mereka ini tidaklah besar tetapi sudah cukup untuk menggugat kekuatan UMNO di kampong berkenaan kerana keahlian UMNO di kampong yang kecil itu hanyalah sekadar cukup untuk menghantar Ketua Cawangan dan seorang wakil sahaja ke mesyuarat perwakilan UMNO Bahagian.
Urusan sedang dibuat untuk menetapkan tarikh kehadiran Datuk Fauzi ke Temerloh untuk menerima serahan borang permohonan anggota PKR daripada ahli-ahli UMNO tersebut, dan pada tarikh yang sama nanti Datuk Fauzi akan merasmikan penubuhan KEADILAN Ranting Kg Dato Shariff Ahmad di Cabang Kuala Krau.
Kg Dato Shariff Ahmad adalah kubu UMNO yang begitu kebal yang selama ini tidak dapat ditembusi oleh mana-mana parti pembangkang. Keujudan KEADILAN di Kampong tersebut adalah suatu tanda nyata bahawa UMNO menjadi semakin lemah di Kuala Krau.

No comments: