PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Wednesday, September 9, 2009

KERJA AMAL DAN SUMBANGAN HARI RAYA OLEH PKR BERA

Gambar 1) Kelihatan Tn Hj Abas, Tn Hj Hamzah, Sdr Amin dan Sdr Rizan ketika membungkus segala barangan keperluan yang akan disumbang nanti kepada para penerima.
Gambar 2) Antara kenderaan pacuan empat roda (4x4) yang digunakan untuk tujuan program sumbangan sempena raya oleh PKR Bera.

Gambar 3) Tn Hj Hamzah, Sdr Adam dan Tn Hj Abas sedang berbual bersama penerima sumbangan ini di Dun Guai.
Gambar 4) Cikgu Malek dan Tn Hj Hamzah ketika menyampaikan sumbangan kepada penerima yang kurang upaya.
Gambar 5) Cikgu Malek juga turut menyampaikan sumbangan berbentuk pakaian yang telah siap dijahit kepada salah seorang penerima kurang upaya.

Gambar 6) Tn Hj Abas dan Sdr Zakaria bersama AJK PKR Ranting Triang 3 sedangkan menyampaikan sumbangan disalah sebuah rumah di Triang 3.

Gambar 7) Tn Hj Hamzah, Sdr Adam, Cikgu Malek dan Tn Hj Abas ketika memberi sumbangan kepada salah seorang penduduk yang uzur di Kuala Triang.

Gambar 8) Cikgu Malek memberi sumbangan kepada salah seorang penerima selaku wakil kepada ibunya.

Gambar 9) Sdr Rizan ketika menyampaikan sumbangan PKR Bera kepada salah seorang warga emas yang telah uzur di Dun Guai.

Gambar 10) Sdr Amir menyampaikan sumbangan kepada warga emas yang uzur di Dun Kemayan.


BERA 06 - 07 September 2009:

Hampir 50 buah hamper yang berisi barangan keperluan makanan seperti beras, gula, minyak masak dan kurma telah disumbangkan oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Bera sempena persiapan menyambut kehadiran 01 Syawal 1430 H yang bakal disambut dan di raikan pada 20 September 2009 ini.

Barangan ini disumbangkan kepada semua golongan yang kurang bernasib baik seperti ibu-ibu tunggal, orang-orang yang kurang upaya serta golongan miskin yang memerlukan di sekitar Dun Guai dan juga Dun Kemayan didalam Parlimen Bera ini. Sumbangan ini juga tidak sekadar terhad kepada barangan keperluan makanan malahan PKR Bera turut menyumbang pakaian yang diperolehi daripada penyumbang-penyumbang perseorangan untuk program ini.

Hampir semua kepimpinan utama PKR Bera telah turun bersama ke destinasi-destinasi yang ditetapkan seperti di kampung-kampung sekitar Kuala Triang, Kuala Bera, Tok Langit serta beberapa tempat lagi di dalam Dun Guai ini. Manakala di Dun Kemayan pula destinasi yang ditujui adalah di sekitar tanah rancangan Felda Triang 1, Triang 3, Tembangau 1, Tembangau 2, serta juga di Sebertak, Tementi dan Rentam yang kesemuanya berada didalam Dun Kemayan.

Antara pimpinan PKR Bera yang turut bersama ialah Tn Hj Abas Awang (Ketua Cabang PKR Bera), Sdr Hamzah Bawa (Timbalan), Sdr Amir Aziz (Naib Ketua 1), Cikgu Malek Salleh (Naib Ketua 3), Sdr Rizan (Setiausaha), Tn Hj Hamzah Ibrahim (Ketua Penerangan PKR Bera yang baru dilantik), Sdr Adam (yang juga Pengerusi Masjid Kuala Triang) serta barisan Ahli Jawatankuasa PKR Bera Sdr Amin, Sdr Zakaria dan ahli-ahli di peringkat ranting yang turut bersama memeriahkan sempena program sumbangan raya ini.

Dengan menaiki 2 kenderaan pacuan empat roda (4x4), hampir kesemua barangan sumbangan ini berjaya disampaikan pada setiap rumah yang telah dikenal pasti oleh petugas parti serta melalui ketua-ketua ranting PKR sendiri. PKR Bera telah mengambil inisiatif untuk bergerak memberi sumbangan secara konvoi daripada rumah ke rumah tanpa membebankan penerima untuk hadir secara setempat sebagaimana yang dibuat kebiasaannya.

Dengan cara ini juga secara tidak langsung dapat kita memperkenalkan lagi PKR Bera kepada orang ramai akan kewujudan parti di Parlimen Bera ini. Ia juga boleh mengeratkan lagi hubungan silaturrahim diantara parti dan orang ramai khususnya.

Program sumbangan sempena raya ini adalah merupakan program pertama kali seumpama ini diadakan sejak PKR Bera ditubuhkan pada tahun 2005. Semoga program ini akan berjalan secara berterusan pada masa yang akan datang, Insya Allah.

No comments: