PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Thursday, June 11, 2009

Orang Asli Kg Paya Mengkuang, Temerloh berpiket menentang tanah mereka diceroboh!

Berbaju merah didalam gambar itu ada Batin Idris yang mengepalai Piket tersebut.

Orang Asli berpiket di Kg Paya Mengkuang petang semalam (jam 3.00 petang, 10.6.09).

Saya mendapat tahu jam 5.00 petang, dari pejabat saya di Temerloh, saya berkejar ke Kg Paya Mengkuang, tetapi piket itu sudah berakhir, dan dapat bertemu dengan sebahagian kecil penduduk yang masih berada di Balai Raya Kg Mengkuang.

Saya dengan ditemani oleh Sdr Roman pergi ke kawasan tanah yang diceroboh, tapi apalah malangnya diri saya, sampai disana tidak dapat ambil gambar kerana bateri kamera saya pulak sudah habis.

Penduduk Kg Paya Mengkuang, dalam kawasan Parlimen Temerloh berpiket kerana tanah Adat mereka diceroboh untuk memberi lalauan kepada projek TSK RISDA dan projek itu tidak ada kena mengena dengan penduduk Kg Paya Mengkuang.

No comments: