PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Sunday, November 9, 2008

JIJIKNYA UMNO DENGAN ADANYA 900 ADUAN RASUAH

by Manjanik

MASYAALLAH apa ni UMNO? Sampai lebih 900 aduan rasuah politik. Boleh masuk Malaysian Book of Records ni. Mana pergi BPR? Takkan senyap kot. Ada beza-beza ke rasuah ni? Rasuah politik tak boleh siasat dan ambil tindakan ke? Oooo macam tu rupanya.

Inilah Malaysia negaraku. Rakyat pening dengan sistem pentadbiran negara. Sudah ada rasuah halal dan rasuah haram. Kalau politik wang mungkin itu rasuah halal dan tidak boleh BPR siasat kerana UMNO kata itu kes dalaman. Walaupun melibatkan berjuta ringgit sebagaimana yang Ku Li dakwa hanya UMNO sahaja yang boleh ambil tindakan. BPR tiada kuasa dan tiada hak.

Lainlah kalau orang awam ada merasuah sesen dua, maka itu dianggap rasuah haram. jelasnya, apabila melibatkan pemimpin UMNO dan parti UMNO maka ianya halal.

Apakah rakyat tidak boleh berfikir lagi betapa jijiknya UMNO? Tolong fikirlah sekejap demi masa depan anak cucu kita. Jangan dibudayakan amalan ini sebagai suatu tradisi. Api neraka tidak mengenal siapa - UMNOkah atau orang yang menyokongnyakah?

Selamat bersidang sebelum Allah “persidangkan” kita semua.

No comments: