PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Monday, April 12, 2010

PERJUANGAN YB ELIZABETH WONG UNTUK ORANG ASAL MEMBAWANYA KE TEMERLOH.



YB Elizabeth Wong bergambar dengan Wanita PKR Kuala Krau setelah memberikan taklimat kepada pimpinan warga Felda dan Orang Asal PKR Negeri Pahang di rumah Haji Suhaimi Said. Turut hadir dan berucap di Majlis tersebut adalah Datuk Zaid Ibrahim.
YB Elizabeth menerangkan bahawa di kawasan Pilihanraya Hulu Selangor terdapat 17 kampong Orang Asal dan jumlah pengundi menghampiri 2000 orang. Kerajaan Negeri Selangor telah mengambil tindakan tertentu bagi menyelesaikan tuntutan Orang Asal dengan menubuhkan Jawatankuasa Badan Bertindak bagi mendapatkan pelbagai profail termasuk mengenai tanah, jumlah penduduk dan sebagainya, dan masalah tanah Orang Asal di Negeri Selangor akan diselesaikan apabila semua data dan profail ini dapat dikumpulkan. Beliau mengucapkan terima kasih kepada Biro Orang Asal PKR Pahang yang akan menghantarkan petugas-petugas bagi membantu kempen PKR diperkampongan Orang Asal didalam PRK Hulu Selangor.
Dari kiri: Letchmy, Anita, Rohani, YB Elizabeth, Zaida dan Hendon - Wanita Kuala Krau

YB Elizabeth memberi taklimat mengenai PRK Hulu Selangor kepada JK Biro Felda dan Orang Asal PKR Pahang pada 4hb April 2010 di rumah Hj Suhaimi.

JK Orang Asal PKR Pahang tekun mendengar taklimat dari YB Elizabeth

No comments: