PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Thursday, January 7, 2010

Kehilangan Jet-engine F-5E

Dari blog: http://fauziarahman.blogspot.com

Apa kata Dr Mahathir dalam hal ini;
Mahathir // Jan 6, 2010 at 2:14 pm


It is amazing what one single low ranking officer can do. These Defence Ministry Idiots probably think I was a brain dead fella just like them. Unfortunately they were wrong, I am not an Idiot like them and I do not believe one single low ranking officer can steal 2 engines the size of small car.

And maybe one day they want to explain why each engine cost RM50 mil which is more expensive than a whole complete functioning jet.

Izinkan saya terjemahkannya;

Adalah mena'jubkan apa yang mampu dilakukan olih seorang berpangkat rendah. Bahlol-bahlol Kementerian Pertahanan mungkin ingat otak saya sudah mati semacam otak2 mereka. Malangnya mereka salah, kerana saya bukanlah bahlol seperti mereka dan saya tidak percaya yang seorang pegawai rendah bolih mencuri 2 butir enjin sebesar sebuah kereta kecil.

Dan mungkin satu hari mereka bolih jelaskan mengapa sebuah enjin bernilai RM50 juta iaitu lebih mahal daripada harga sebuah jet yang berfungsi.

Komen saya;

Kenyataan Peguam Negara adalah sangat bodoh. Apakah kita ini di sangka bodoh dan bolih diperbodohkan? Pegawai2 seperti ini tidak layak dibayar gaji dari wang raayat, iaitu kita sendiri. Kita mahu menggajikan Pegawai2 yang berotak dan berakal, bukan yang bodoh2 dan kita mahu Pegawai2 yang ada amanah dan bukan yang mengkhianati amanah.

Di dunia, jika terlepas, diakhirat belum tahu. Keadilan Ilahi tiada cacat dan tiada celanya seperti di dunia Fana ini.

1 comment:

hatta said...

salam ...bawa bersabar..tp diaorg mmg bahlol bin tolol...naye la..manusia2 yg trpaksa mnjd kmbing hitam ..itulah yg d katakn 1 M'sia