PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Saturday, May 16, 2009

Majlis Bacaan Puisi Menentang PPSMI Anjuran PKR Kuala Krau

Kehadiran Orang Ramai di Malam Bacaan Puisi Menentang PPSMI anjuran Parti Keadilan Rakyat Bahagian Kuala Krau
Yassin Salleh "Yasleh", Star of the Night, Pengarah, Pelakon dan Penulis Skrip Filem Terbaik, "Dia Ibuku" membacakan sajak-sajak perjuangannya dan sajak-sajak menentang PPSMI

Datuk Mansur, bekas professor Universiti Tempatan, dengan penuh taksub dan emosi, menyatakankan penentangannya terhadap PPSMI melalui puisi-puisinya.


Datuk Amir Kahar, bekas Ajk Pemuda UMNO Malaysia, turut membacakan beberapa puisinya menentang PPSMI, dan begitu juga isterinya







Sdr Ahmad Nizam Hamid, Ketua PKR Temerloh, mendeklamasikan puisinya yang penuh dengan semangat perjuangan bangsa dan bahasa, dan disampaikan dengan nada perjuangan yang tinggi!

BACAAN PUISI MENENTANG PPSMI

Majlis bacaan puisi menentang PPSMI (Pembelajaran dan Pengajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris) telah dianjurkan oleh Parti Keadilan Rakyat Bahagian Kuala Krau dengan dipengerusikan oleh Sdr Abd Kadir bin Abd Manap (Man Laksa) seorang pengarah, pelakon filem, penulis skrip dan Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat Bahagian Kuala Krau.
Ramai pemuisi-pemuisi dari Pahang dan luar Pahang telah hadir membacakan puisi masing-masing bagi menyatakan penentangan mereka terhadap PPSMI termasuk juga dari Badan Penulis Negeri Pahang.
Saya? Saya pun turut baca, tapi bukan puisi saya, saya bacakan puisi yang dituliskan oleh Man Kadir (Man Laksa), kenapa? Saya mana reti menulis puisi! ha..ha..
PKR Kuala Krau menawarkan kepada mana-mana Bahagian PKR yang berhaja untuk menganjurkan bacaan puisi ini. Beritahulah. Hubungilah kami ditalian: 0199321260.

No comments: