PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Friday, March 20, 2009

PKR Bhg Paya Besar Buat Laporan Polis Terhadap 4 Orang Wakil Rakyat Paya Besar

Saudara Haji Zahari bin Mamat, Pemangku Ketua Parti Keadilan Rakyat Bahagian Paya Besar dengan diiringi lebih 50 orang Ahli PKR termasuk Sdr Ram Ponnusamy, Timbalan Pengerusi PKR Pahang dan Saudara Samsul Bahari, Ketua Angkatan Muda PKR Bahagian Paya Besar telah membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Kuantan, terhadap empat orang Wakil Rakyat dari Paya Besar dari UMNO.


Laporan Polis tersebut adalah berkaitan dengan keputusan Lembaga Tatatertib UMNO yang mendapati keempat-empat wakil rakyat dari Kawasan Parlimen Paya Besar itu terlibat dengan Rasuah Politik. Keputusan Lembaga Tatatertib UMNO itu melibatkan YB Datuk Abdul Manan Ismail, Ahli Parlimen Paya Besar, YB Datuk Md Sohaimi Mohamad Shah, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Paya Besar, YB Mohd Sohaimi Jusoh, Naib Ketua UMNO Bahagian Paya Besar dan YB Zaili Besar, ADUN Pancing.
PKR Bahagian Paya Besar mendesak Pihak Polis menjalankan siasatan keatas keempat-empat Wakil Rakyat tersebut dan jika didapati berlaku elemen-elemen jenayah rasuah yang dilakukan oleh keempat-empat wakil rakyat itu, mereka itu hendaklah dihadapkan kemuka pengadilan.
PKR Bahagian Paya Besar akan membuat laporan kepada SPRM mengenai perkara sama pada 23hb Mac depan.

No comments: