PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Thursday, March 19, 2009

Parti Keadilan Rakyat Bahagian Paya Besar akan buat lapuran polis dan sprm terhadap tokoh-tokoh UMNO Bahagian Paya Besar

Parti Keadilan Rakyat Bahagian Paya Besar memutuskan untuk membuat lapuran Polis dan Lapuran SPRM terhada 4 orang wakil rakyat UMNO dari Bahagian itu kerana mereka telah disahkan terlibat dengan politik wang (rasuah) didalam pemilihan UMNO.
Ahli Parlimen Paya Besar Datuk Abdul Manan Ismail telah digantung keahlian selama 12 bulan oleh Lembaga Tatatertib UMNO kerana terlibat dengan rasuah politik.
Tiga lagi penjawat-penjawat penting di Bahagian itu juga didapati bersalah dan diberikan amaran iaitu Datuk Md Sohaimi Mohamed Shah, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Paya Besar, dua orang lagi adalah Mohd Sohaimi Jusoh, Naib Ketua dan Zaili Besar, ADUN Panching.
Lapuran akan dibuat di IPD Kuantan jam 10.00 pagi esuk. Ahli-ahli PAS, PKR dan DAP dipinta hadir ke IPD Kuantan pada masa yang ditetapkan itu untuk memberi sokongan terhadap tindakan ini; dan selepas itu mereka akan membuat lapuran kepada SPRM Pahang di Kuantan.

No comments: