PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

PEJABAT MAJLIS PIMPINAN NEGERI PAHANG DM

Tuesday, December 9, 2008

Perasmian Penubuhan PKR Bahagian Kuala Krau

Kuala Krau, 9.12.08: PKR Bahagian Kuala Krau telah pun memperolehi kelulusan dari ROS dan diberikan tempoh 3 bulan untuk mengadakan Mesyuarat Penubuhan dan melantik Ahli-Ahli Jaatankuasanya.
Bahagian itu telah menetapkan 26hb Disember 2008 sebagai tarikh perasmian penubuhannya dan telah memohon salah seorang pimpinan tertinggi parti untuk merasmikannya. Didalam perutusan e-mail Ketua Bahagian Kuala Krau beliau telah menyampaikan hajat mesyuarat AJK Bahagian itu supaya Mesyuarat Penubuhan itu diramikan oleh Datuk Seri Wan Azizah binti Datuk Wan Ismail, Presiden PKR, atau YB Azmin Ali, Naib Presiden atau YB Nurul Izzah.
Ketua Bahagian itu juga melamar Sdr Cikgu Bad atau YB Gobala untuk turut berceramah, dan majlis itu akan dimeriahkan lagi kerana YB Teresa Kok dari DAP telah pun menyatakan persetujuannya untuk hadir.
Perasmian akan berlangsung pada jam 9.00 malam diikuti oeh Majlis Ceramah dan venuenya adalah di Kg Paya Luas, Kuala Krau diatas permintaan Ketua PKR cawangan tersebut yang telah ditubuhkan pada 5hb Diaember lepas.
PKR Bahagian Kuala Krau menjemput kehadiran rakan-rakan dari Bahagian-Bahagian seluruh Pahang bukan sahaja untuk meraikan perasmian penubuhan Bahagian yang baru itu tetapi meraikan kehadiran pimpinan pusat yang akan merasmikan Majlis tersebut.
Sementara itu sebuah lagi cawangan akan ditubuhkan iaitu cawangan Kg Penderas. Ahli-ahli PKR Cawangan kampong itu telah berusaha untuk menubuhkan PKR cawangan kampong tersebut berasingan dari Kg Pasu. Sehingga kini telah ditubuhkan PKR Cawangan Kg. Pasu/Penderas.
Maka dengan penubuhan cawangan Kg Penderas ini akan ujudlah 2 cawangan yang berjiran iaitu PKR Cawangan Kg Pasu dan PKR cawangan Kg Penderas.
Penubuhan cawangan baru itu akan dilangsungkan pada 17hb Disember 2008 jam 4.00 petang di rumah Sdr Ahmad bin Dagu dibawah pimpinan Sdr Kin bin Kassim yang sehingga kini menjawat jawatan Pengerusi Tetap PKR Cawangan Pasu/Penderas.
Di Bahagian Jerantut pula akan tertubuh sebuah cawangan baru iaitu di Felda Kota Gelanggi 2 pada 10hb Disember 2008 jam 9.00 malam. PKR Pahang akan diwakili oleh Sdr Suhaimi Said, Ketua Penerangannya dan Sdr Mohd Nor, Timbalan Pengerusi PKR Pahang.

No comments: